Snart så.

Tiden går fort, för fort, känns som det inte alls var så längesen det var snö ute och nu är det 30grader varmt ute. Helt sanslöst.
Snart semester iaf, och det ska bli väldigt skönt, kunna få smälta in allting som hänt på sista tiden, är lite svårt att tro att man är färdig lokförare nu, när man går upp o loket och börjar köra så känns det fortf som det sitter någon brevid så man vänder huvudet och ser att man är själv, väldigt skönt ska jag tala om! Sitta där i sin ensamhet och filosofera, hur skönt som helst. Ibland så kommer rädslan av att göra fel, då blir man extra koncentrerad för man inser att man faktiskt har ansvar för en hel del personer och skulle jag göra ett misstag så drabbar det många fler än mig, skrämmande tanke faktiskt. Detta arbete är inget man kan koppla av på, för det kräver ens fulla koncentration hela tiden, det är ingen som talar om för mig när nästa station kommer, det är bara jag som kan ha koll på det.

Jag kan faktiskt säga att jag börjar tycka om jobbet som lokförare mer nu när jag började köra själv, för det var verkligen påfrestande att ha någon över ens axel hela tiden. Dock är jag väldigt negativ att jag får köra till Mora hela tiden.

Ja som sagt, semestern börjar nästa vecka, mina föräldrar kommer hit några dagar och kollar in hur jag har det här uppe. Ska bli väldigt kul faktiskt. Frå hoppas det är hyfsat fint väder när dom är här iaf så man kan vara ute en del.
Om 2 veckor så bär det av till Malmö! ska vara där nere 3veckor, ska bli sååå skönt. Dock ser jag inte framemot bilresorna fram och tillbaka, hade jag haft en bekvämare bil så hade det inte varit några problem.

Känner på mig att dom 3v i Malmö kommer bli dom bästa på hela året och kanske någon helg efter det :)

Var på Ikea idag och beställde mitt köksbord och stolar ida så jag kan sitta någon annanstans än bara i soffan hela tiden, köpte en matta till vardagsrummet med, svart o fluffig haha, nu ska jag bara hitta mitt matbord till vardagsrummet med vilket inte är det lättaste, är lite kräsen :P Funderar även på att skaffa ett nytt vardagsrumsbord, får se hur det blir i slutändan.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Elina

Du har ju inte skrivit att du ska träffa din lilla vän Elina :(

2009-07-01 @ 11:11:42
URL: http://evanjelina.blogg.se/
Postat av: Tuss

Lätt att det blir dom bästa veckorna, speciellt den 17 juli hihi, Bipp&Tuss dejt woho :D kom hem nu, saknar dig!!

2009-07-02 @ 00:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0