Det finns dagar..

Det finns dagar man inte kan resa sig upp, en önskan om livet som visar sig vara drömmen,
en plats för mig o mina, där vi kan koppla av. Jag är trött på att förtas, snälla låt mig vara jag,
låt mig va, bara bort från min väg och gör plats för en sån, när han sänker sitt svärd, jag svär,
jag har aldrig öppnat käften, alltid trott d va bättre, låt mig, folk få ge mig smällen
jag är ingen tapper soldat, kunde gått i jävla väder, gett upp efter första för att mina sår dom läcker
det trodde jag, men tiden fick bevisa att ödet för mig var att svika och berika så, fler lögner
fler slag, en kniv i mitt hjärta men ändå så led jag varje dag men jag ska resa mig upp,
ni kommer inte ångra dagen då jag blev född.
     

Det finns dagar då man inte kan resa sig upp, man är trött, man är sliten.
Det finns dagar då man inte kan säga någonting, man är trött och livet passerar förbi.
      

Det finns vägar som jag följer och jag drömmer, himmelriket ligger runt mina fötter.
Fast jag kämpar så springer tiden iväg och jag fruktar ett liv utan dina andetag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0